יום שישי, 11 בדצמבר 2015

מישהו שמע פעם על מדינה בשם "הולילנד"???

רבים מאתנו ביקרו באיטליה אך לא חשבו לכנות אותה "פסטה לנד", גם אלו שטיילו בהולנד לא העלו על דעתם כי חבילת התיור להולנד תשווק כטיול ל"ארץ תחנות הרוח", אז למה ישראל משווקת בכל קצוות תבל כ"הולילנד" ?לטעמי התשובה לכך היא חוסר הערכה עצמית בסיסית, העדפת האינטרס הכלכלי על האינטרס הלאומי ורצון להימנע מחיכוך שלמעשה משיג מטרה נוראה בעולם - יצירת דה-לגיצמזיציה לישראל כמדינה עצמאית שבירתה ירושלים.

את העדר עמוד השדרה בהסברה הישראלית ניתן לראות היטב בתחום התיירות הנכנסת, שדה התעופה הבינלאומי שלנו (נתב"ג)  אינו ממוקם במרחק רב יותר מאשר שדה התעופה לונדון - לוטון מלונדון, יחד עם זאת אנו בחרנו לקרוא לו תל אביב, שגרירויות של כלל המדינות מדירות רגלן מירושלים ואנו מתעלמים, דגלי פלשתין מתנופפים באתרים רבים במזרח ירושלים ואנו מתעלמים, אז מה הפלא שאין לישראל לגיטימציה עולמית ? הרי אנחנו נמנעים משימוש בסמלי שלטון ישראליים מינמליים כגון כינוי שדה התעופה המרכזי שלנו בשם עיר הבירה שלנו...מעבר לכך, במקביל ללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל קמה לשכה מקבילה בשם HOLY LAND TOUR OPERATORS ASSOCIATION, כן פשוט כך, פתחנו מדינת הולי-לנד בתוך מדינת ישראל... מדינה שבה השכר נמוך יותר, מורי דרך לרוב מקבלים שכר שלא בהתאם להסכם הקיבוצי ובה התיירות היא אקט הסברתי חשוב לביסוס הדה-לגיטמיזציה של ישראל. אין לי כל התנגדות שסוכנים המאוגדים בארגון הזה יכנו עצמם מארגני תיירות נכנסת לפלשתין אבל איפה זה לעזאזל הולילנד??? מה גם שדרך חברות בשם הכאילו "תמים" הזה חלק מאותם סוכנים מגישים בקשת חברות גם בלשכה הישראלית על מנת להנות מההסכמים הייחודיים שלה אל מול בתי המלון ובמיוחד אל מול ממשלת סין בכל הנוגע לשיווק אזורי...כלומר כלפי חוץ הם סוכני "הולילנד" אך עם מעט אינטרס כלכלי הם גם חברים בלשכה שלנו... אבסורד, מחדל או חוסר כבוד עצמי מינימלי? לטעמי שילוב של שלושתם...

תופעת התיירות ל"הולי-לנד" הינה מחדל ארוך שנים, בעוד מארגני תיירות נכנסת ישראלים גאים בשיתוף פעולה איזורי ומוכרים חבילות תיור הכוללות את מצרים וירדן, הרי שהסוכנים במדינות אלו נמנעים בעקביות ממכירת ישראל תחת שמה, למעשה במדינות השכנות מוצעות חבילות טיול לתייירם תחת השם : Jordan & Jerusalem, Jordan & Holyland וכיו"ב. לעתים גם השם Palestine מככב בגאון בחבילות הללו מבלי אזכור ולו סמלי לשם ישראל. כמובן שגם חברי "התאחדות מארגני התיירות הולינלד" אינם משווקים ברוב המקרים את ישראל כיעד אלא את הפיקציה הקרויה "הולילנד"

למעשה שיווק ישראל כ"הולי-לנד" ממקד ע"פ רוב את כלל הטיול באתרים דתיים - נוצריים שחלקם נמצא בתחומי הרשות הפלשתינאית, תיירים רבים המגיעים לביקור בארץ הדימיונית ""הולי-לנד" לא מבקרים באף אתר ישראלי ואף לא שומעים מילה אחת בעברית בכל מהלך הטיול, עדיין תיירים אלו נמנים בסטטיסטיקת הכניסות של משרד התיירות, אך חמור מכך שחלק גדול מהם חוזר לארצותיהם עם דעות שליליות על מדינת ישראל כתוצאה מהצגת מידע כוזב בפניהם אודות ישראל במהלך הביקור בארץ.

שיווק ישראל כ"הולי-לנד" מחזק את מגמת משרד התיירות למכור את ישראל כיעד לתיירות עממית, אך צר לי לאכזב את השר יריב לוין, מדינה בה בקבוק "בירה מכבי" בסופרמרקט עולה יותר מחצי ליטר בירה בפאב אירופאי אינה מדינה לתיירות LOW COST, מדינה שאין בין שדה התעופה שלה לעיר הסמוכה קו תחבורה סדיר ויעיל הפועל 7 ימים בשבוע מסביב לשעון (כן! גם בשבת....) אינה יכולה להיות יעד לתיירותLOW COST, מדינה שבה השכר הממוצע הוא מעל 9,000 ש"ח אינה יעד לתיירות LOW COST ולכן בידיוק גם תנועת התיירות המגיעה בטיסות אלו תמצא את דרכה במהרה לסוכני התיירות הנכנסת של מזרח ירושלים ובית לחם שם השכר למפעיל תיירות נע בין 1500 ש"ח בחודש בבית לחם לקצת יותר מזה במזרח ירושלים, שם מורה דרך לא מקבל שכר יום של 225$ וכמובן שאינו זכאי לתוספת שבת ע"פ ההסכם הקיבוצי וכן הלאה...

האם מטרת טיסות ה LOW COST להחליש עוד את הסוכנים והמלונאים הישראלים אל מול אלו שמעבר לגדר? הזמן יגיד... בינתיים אני מציע כאיש תיירות ישראלי לכולנו - אל תסתירו את שם המדינה שלנו, הציגו אותו בגאון בכל פרסום וכן, אפשר למכור חבילות שכוללות גם את בית לחם, מזרח ירושלים, יריחו ועוד... אפשר אפילו לקרוא לאזורים הללו פלשתין אבל למה למען השם להעלים את השם ישראל מחבילות התיור לאזור???


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה