יום שבת, 16 ביולי 2011

מלונות באילת במחיר חסר תקדים

לא אחת אנו נתקלים בפרסומים של סופ"ש באילת במחיר חסר תקדים, מבצע באילת, מלון 5* באילת במחיר שאסור לפרסם ושאר גימיקים.
הוסף כיתוב

אילת הפכה כבר מזמן לבירת תיירות הפנים של ישראל, אין כמעט משפחה שאינה פוקדת את מלונות העיר אילת לפחות פעם בשנה. מעבר להיותה של אילת יעד לתיירות משפחתית בשל מספר חדרי המלון הרבים שבה, ריבוי האטרקציות שבה כדוגמת עיר המלכים, IMAX, ריף הדולפינים, המצפה התת ימי, סיורי ג'יפים, פארק תמנע הסמוך לה הרי שאילת מציעה חוף ים שאין שני לו בארץ - ים צלול, רווי בדגים ואלמוגים, ספורט ימי, מזג אוויר נוח לרחצה משך כל השנה ועל כן העיר מהווה גם מוקד משיגה לקבוצות נוער, טילוי בתי ספר, טיולי גימלאים וטיולי פנויים - פנויות.

העדר פיקוח ואכיפה מצד משרד התיירות מאז הרפורמה בשוק התיירות בשנת 2000 הביאה לתוהו ובוהו של ממש. מאות או אלפי חאפרים הפכו לסוכנים, מארגני אירועים הפכו אף הם סוכני נסיעות... מלונות ברמה ירודה מכנים עצמם כ-4 כוכבים והאנרלמוסיה גדולה.

לצד מארגני קבוצות פנויים - פנויות המבססים את חבילות הנופש שלהם עם בתי מלון עלובים ובמיקום לא אטרקטיבי בעיר והכוללים בתוכניתם לכל היותר אומן אורח בלובי המלון והפלגה הממומנת ע"י מפעלי התכשיטים בעיר קמו גם חברות תיירות איכותיות המפעילות סופי שבוע איכותיים משובצים בסדנאות רבות בנושא הורות, קואצ'ינג, נומרולוגיה ועוד זאת בשילוב מרצים ומנחים מובילים בתחומם, שימוש בבתי מלון בעלי סטנדרטים ראויים והקפדה על הפרטים הקטנים משלב התכנון, דרך שלב רישום המשתתפים ועד חזרתם הביתה שמחים, מרוצים וממליצים.

גם בתחום התיירות הנכנסת חלו תמורות רבות, לתחום זה חדרו מארגנים רבים שאינם חברים בכל ארגון גג כגון לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל או ASTA, שאינן מחזיקים משרד או צוות מיומן, שאינם אוחזים בביטוחים ראויים או בעלי היקף כיסוי ראוי ושזזהמנה אצלם משולה לסיכון גבוה לתיירים.

ארגון טיול ולו הפשוט ביותר כמו טיול פנויים - פנויות, סופ"ש משפחות באילת, דיל בבית מלון, חבילת טיול לירדן ולינה באילת, ימי גיבוש והפעלות בשטח, טיולי ג'יפים בהרי אילת או הפקת אירועים בחוות הגמלים או בפארק תמנע - כל ארגון שכזה דורש צוות מיומן, אמין, מסור וכמובן גיבוי של חברה בעלת גב כלכלי איתן דיו ואף עדיף חברה המאוגדת באררגון תיירות יוקרתי כגון ASTA או לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל.

גם שוק טיולי היום באילת וממנה הפך לשוק פרוץ כשחלק מהמפעילים אינם בעלי ידע, ניסיון, משרד, ביטוח או הבנה בתחום ואינם אלא "חאפרים" המנסים לעשות כסף קל על גב התיירים או הישראלים המחפשים מציאות

ואם נושב לכותרת הבלוג, מחיר חסר תקדים שאינו פרופורציונלי למחירי השוק - יש בו בכדי להדליק נורה אדומה...

הכותב הינו מנכ"ל של חברת התיירות הנכנסת "אהלן אולימפוס בע"מ" העוסקת בתיירות עסקית, טיולי איכות, טיולים לירדן וטיולים למצרים והחברה בלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל וב ASTA

2 תגובות:

  1. האמת שבתקופה זו יש מגוון מטורף של דילים לאילת עם טיסות ועם שלל אטרקציות, בייחוד בגלל ההתקררות היחסית והעובדה שהילדים בבתי הספר. זמן מעולה לקפוץ לאילת.

    השבמחק
  2. מהלך קלאסי יהיה לסגור נופש בבית מלון באילת ובמסגרת הטיול להמשיך לטיול בדרום ירדן - עקבה, פטרה וכו'.

    השבמחק