יום שלישי, 5 ביולי 2011

שיתוף פעולה תיירותי על רקע של משבר מדיני איזורי

כיצד הפכה דווקא שנת 2011 בה חוסר היציבות באיזור והתרופפות משטרים כגון משטרו של אסאד בסוריה והתמוטטות משטרו של מובארק במצרים לחלון הזדמנויות כמעט חד פעמי בשיתוף הפעולה התיירותי בין תיירני ישראל, ירדן והרשות הפלשתינית?

לרבים מקוראי המאמר ירדן הינה פטרה ולרבים מהירדנים ישראל הינה ירושלים ותו לא, כעת על רקע של משבר איזורי יכולים שני הצדדים להעמיק את השת"פ ולפתוח את כלל אתריהם לשיווק דו צדדי

כמנכ"ל של חברת התיירות הנכנסת אהלן אולימפוס בע"מ אשר חרטה על דגלה לאורך כל שנות קיומה את שיתוף הפעולה האמיץ בתחום התיירות בין חברות תיירות ואנשי תיירות מישראל, ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית אני עד למגמה מרתקת שמהווה חלון הזדמנויות חד פעמי בהידוק השת"פ התיירותי בין ישראל - ירדן והרשות הפלשתינית דווקא בימי חוסר ודאות אלו.

התיירות הנכנסת תופסת הן בירדן והן ברחבי הרשות הפלשתינית מקום משמעותי ביותר בכלכלה המקומית. ירדן ספגה מהלומה קשה ביותר וירידה תלולה בתנועת התיירות הנכנסת אליה שחלק לא מבוטל ממנה הגיע לגבולות הממלכה ההאשמית ממעברי הגבול עם סוריה ואף ממצרים ...מאחר ותנועת התיירות לסוריה נעצרה כמעט כליל והתנועה למצרים נפגעה אף היא באופן משמעותי, נותרו הירדנים עם תנועת תיירות נכנסת מצומצמת בהרבה מזו שהורגלו אליה בשנים האחרונות, גם הדיווחים אודות הפרות סדר והפגנות בעמאן בירת ירדן לא הוסיפו לתנועת התיירות הנכנסת לירדן.

על רקע של מצוקה ממשית של תיירני ירדן שהורגלו לקבל אינספור קבוצות תיירים ממצרים ומסוריה, החלו מארגני תיירות ירדנים ליזום חידוש והגדלת שת"פ תיירותי עם ישראל שנפגעה פחות בשנה החולפת מיתר מדינות האיזור. הירדנים החלו יוזמים ביקורים בישראל, סיורים בארץ ומפגש עם מארגני תיירות ישראלים לצורך הרחבת שיתופי הפעולה התיירותיים, סיורי הכרות עם מוצר התיירות הישראלי - מלונות, אתרים, מסעדות ועוד ובניית תוכניות טיול משולבות ישראל ירדן תחת הכותרת Holy Land Tours , בעוד מרבית תוכניות הטיול המשולבות הינן תוכניות צליינות כדוגמת תוכנית זו של 10 ימים ישראל וירדן אך בהחלט גם סיורי יום כגון One Day Jerusalem from Amman מהווים בימים אלו תחליף לטיולי יום לסוריה שהיו בעבר נפוצים יותר ונמכרים יותר בקרב תיירני ירדן השכנה.

ירדן ובירתה עמאן מהווה יעד תיירות נחשק לאזרחי אירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק השוהים במדינות המפרץ ובנסיכויות הנפט במסגרת עבודתם, ע"פ רוב מדובר בתיירים בעלי יכולת כלכלית לא מבוטלת שהפכו גם הם קהל יעד לטיולים לישראל מירדן וע"פ רוב ל Private tours to Israel from Jordan, תייירם אלו מזמינים לרוב טיולים פרטיים בישראל מבוססי מלונות 5* בסגנון Israel - 3 Days tour from Jordan

ריבוי הטיסות הבינלאומיות לנתב"ג וקרבתו למעבר הגבול אלנבי הפכו בעיניי הירדנים את ישראל כגשר של אפשרויות, העברות מגשר אלנבי Private Transfers from Allenby bridge מאפשרות לירדנים לשלב את מגוון הטיסות הרחב לישראל לצורך שידרוג תנועת התיירות לירדן.

בימים אלו של מתיחות וחוסר ודאות בעולם הערבי, משתדלים גם עמיתינו הפלשתינאים להציג חזות של "עסקים כרגיל" - בית לחם ויריחו נהנות מתנועת תיירות נכנסת גדלה והולכת ואפשר לומר כי כמעט כל תייר המגיע למידנת ישראל פוקד את הערים הללו כחלק מביקורו. אנשי תעשיית התיירות הפלשתינאים עושים ככל מאודם להוכיח לנו התיירנים הישראלים ודרכינו ואתנו לכל תנועת התיירות הנכנסת כי ערים אלו הינן בטוחות, נעימות וכדאי מאוד לבקר בהן ואולי אף ללון בהן כחלק מתוכנית הטיול בישראל ובמזרח התיכון.

לסיכום, על רקע תסיסת האיזור נפתח חלון הזדמנויות של ממש בכל הקשור להעצמת שיתוף הפעולה התיירותי - כלכלי עם תייריני ירדן והרשות הפלשתינית. מי ייתן וגורמים ממשלתיים, איגודים ותיירינים ישכילו לנצל חלון הזדמנויות זה לקידום תנועת התיירות הנכנסת - ניצול נבון של חלון הזדמנויות זה יוכל לקדם אותנו למשך שנים רבות וליצור גשר של ממש לשת"פ כלכלי ולשלום בין הצדדים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה