יום שלישי, 13 בספטמבר 2011

מלון לצליינים? יש דבר כזה? איך נבחר מלון לקבוצת צליינים?

Pilgrims Hotels in Israel
במדינת ישראל מלונות רבים, אולם לא כל בתי המלון מותאמים לקבוצות צליינים.
כיצד נבחר מלון לקבוצת צליינים – או לקבוצה שבאר במסגרת HOLY LAND PILGRIMAGE TOUR ?
בחירת בתי המלון המותאמים לצליינים צריכה לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:
-          קיום חדר ישיבותMeeting room – חדר ישיבות / אולם ישמש את קבוצות הצליינים למפגש עם הכומר, לתפילה קבוצתית או לכל שימוש קבוצתי אחר.
-          מיקום המלון – מלון המותאם לקבוצת צליינים חייב להיות במרחק סביר מאתרי הנצרות המשולבים בתוכנית הטיול (Christian Pilgrimage Tour Itinerary), אין זה מתחייב כי בית המלון יהיה מרחק הליכה מאתרים הכלולים בתכנית היות ותוכנית הטיול של הצליינים עמוסה מבוקר עד ערב והמלון משמש בפועל ללינה בלבד, כך למשל בירושלים ניתן בהחלט להשתמש בבתי מלון לא מרכזיים כדוגמת Park Hotel Jerusalem, Rimonim Jerusalem ולקבוצות צפון אמריקאיות גם בתי מלון כגון Ramada Hotel, Jerusalem  או Crowne Plaza Jerusalem.
-          גודל המלון – המלון חייב להיות מלון בינוני או גדול, מעצם היות קבוצות הצליינים קבוצות גדולות ע"פ רוב, יש לוודא כי המלון יכול להכיל קבוצות בנות אוטובוס לפחות (כ-30 חדרים).
-          מחיר – קבוצות צליינים הינן ע"פ רוב קבוצות בתקציב נמוך, אין המדובר בטיולי תמריץ (Incentive Israel Tours), טיולי בר מצווה (Bar Mitzvah Tours), טיולי משפחות (Israel Family Tour) או טיולי יוקרה (Luxury Premium Israel Tours), אלא בטיולי כנסיה (Church Group tour) שלרוב מאופיינים בתקציב מוגבל. מחיר המלון הינו המרכיב העיקרי במחיר טיולי הצליינות ולכן יש למרכיב זה משקל נכבד. קבוצות PILGRIMAGE LOW COST לנות ע"פ רוב במלונות בבית לחם שמחירם נמוך בכ-40% ממחיר מלונות מקבילים בעיר ירושלים, קבוצות ממדינות ברמה סוציו-אקונומית בינוניות כגון גרמניה, אנגליה, דרא"פ וכדומה יבחרו לרוב במלונות ברמה של 3* כגון Park Hotel Jerusalem, Astoria Hotel Tiberias, Adi Hotel Eilat, קבוצות ממדינות מתקדמות יותר כמו ארה"ב, קנדה וחלק ממדינות דרום אמריקה יעדיפו בתי מלון מרשתות בינלאומיות כדוגמת Ramada Hotel – Jerusalem, Crowne Plaza Jerusalem או מלונות לא מרושתים ברמה גבוהה כמו מלון Golden Crowne Nazareth
-          חדרים עם מיטות נפרדות – מרבית קבוצות הצליינים דורשות  מספר רב של חדרים עם מיטות נפרדות, צליינים רבים מגיעים ללא בני  / בנות זוג אך אינם יכולים להרשות לעצמם את העלות הכרוכה בחדרי יחיד, לכן הם משתכנים בחדרים עם מיטות נפרדות 2-3 צליינים בחדר.
-          בסיס אירוח – מרבית קבוצות הצליינים לנות במלונות ע"ב של חצי פנסיון, יתר הקבוצות בוחרות בפנסיון מלא שיכלול לינה בבית המלון ע"ב HB  וארוחת צהרים בדרך במסעדות מה שנקרא Lunch on route – לרוב קבוצות מהמזרח הרחוק דורשות כלכלה מלאה במסגרת הטיול הצלייני שלהן בישראל.
בתי מלון הינם מרכיב מכריע בעלות טיול הצליינות, לצד תנועת Low Cost Pilgrimage Tour ניתן בהחלט לזהות תנועת צליינות איכותית יותר Upgraded Pilgrimage tours  וכמובן גם תנועת ביניים Classic Pilgrimage Holy Land Tour
בשורה התחתונה, ממש כמו שבית המלון הינו רכיב משמעותי בבניית טיול צליינים בארץ, כך גם תנועת הצליינות הינה תנועה חיונית ומשמעותית לתפוסת בתי המלון ולהכנסתם בדגש על אמצע השבוע בו תנועת התיירות הישראלית (תיירות פנים) דלילה ביותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה